DE UITDAGING

Hoe positioneer je een betekenisvol merk in deze tijd?

In een wereld van digitale transformatie en de zoektocht van mensen naar zingeving steeds meer terrein wint, wint het betekenisvolle merk. Merken die zowel in business én in de maatschappij van betekenis zijn, zijn de merken van morgen. Brands for business to serve as a force for good. Ze hebben een heldere visie en missie. Positioneren zich in het leven van mensen. En zijn maatschappelijke relevant.
Het is en-en-en. Het zijn merken als Tony Chocolonely, Pantagonia, maar ook IKEA, HEMA, LEGO en Dille & Kamille, die een inspirerende combinatie van business succes koppelen aan een relevante breinpositie. Positioneringsgroep is al ruim 25 jaar dé positioneringsspecialist voor het bouwen van relevante en betekenisvolle merken.

MIE’24 CONGRES

Hoe bouw je sterke merken in deze turbulente tijden?

Wat drijft Nederlanders en welke waarden dichten wij toe aan de 30 meest waardevolle merken? Een onderzoek in samenwerking met Bilendi onder NL-ers 18+uitgezet, geeft een actuele kijk op de rol van merken in deze tijd. Hoe bouw je een duurzame band met bestaande en nieuwe consumenten? Inzichten worden verrijkt met praktische handvatten, waarmee je op korte termijn structurele waarde voor je merk te creëert en je merk duurzaam relevant houdt voor je doelgroep. Een onderzoek geïnitieerd door Scarfforce (onderzoekpartner van Positioneringsgroep).

INDENTITEIT HERIJKEN

Met de Mini Insider® geven medewerkers inzicht in hun persoonlijke drijfveren en motivaties. Ook laat het zien aan welke duurzame doelen zij willen werken. De online tool geeft de organisatie gevoel van betrokkenheid en kickstart in nieuwe normaal.
Mini insider

CREËER INZICHT

Creating by hand knowledge’ is the name of the game. LEGO®Serious Play® is een bewezen methode om effectief teaminzichten te verrijken en vernieuwende visies te ontwikkelen. Efficiënt en impactvol.


LEGO® Serious Play®

ÉÉN MERK, TENZIJ…

Met één of meerdere merken aan de slag? Hoe creëer je een ideale samenstelling van je merkportfolio in dienst van je business ambities? Wat maakt impact? De merkportfoliowaaier geeft inzicht en scenario’s.


Merkportfoliobeleid

WAT WE DOEN

We vertalen relevante inzichten van organisatie, klant en maatschappij in (nieuwe) relevante merkposities.

We zorgen ervoor dat merken impact hebben op business én omgeving. Met als uitgangspunt de identiteit van de organisatie. Waar zij voor staat. Waar zij in gelooft, wat zij bijdraagt aan de maatschappij. Leidend zijn de problemen die we oplossen in het leven van de klanten.
Dat doen we met vijf expertises.

HOE WE HET DOEN

We zijn gepokt en gemazeld. Altijd op zoek naar wat mensen drijft. Binnen en buiten organisaties. Doen dat op een gestructureerde en overzichtelijke wijze. Met bewezen interactieve werkmethoden. Vol inspiratie en uitdaging. In drie stappen.

Ontdekken
Ontwikkelen
Organiseren

VOOR WIE WE HET DOEN

In de afgelopen decennia zijn honderden opdrachtgevers met uiteenlopende uitdagingen geadviseerd. Opdrachtgevers uit alle sectoren en branches. Gericht op verschillende stakeholders. Met een gemeenschappelijke focus: zoektocht naar relevantie en betekenis. Voor klant, medewerker en maatschappij.

MET WIE WE SAMENWERKEN

Positioneringsgroep neemt ook de regierol om betekenisvolle merken en merkportfolio’s te ontwikkelen en te toetsen met partners.

Daarvoor werken we samen met een netwerk van gedreven professionals. Dat varieert van onderzoeksbureaus, business strategie consultancy, naam-, design -en communicatiebureaus, 360 graden engagement tot huisstijlmanagement. We geloven dat deze samenwerking voor onze klanten het meest effectief is. Met de juiste competenties bouwen we gezamenlijk aan het betekenisvol maken van merken.
Onze gewaardeerde partners:

Direct Research

Onderzoekpartner voor kwantitatief onderzoek. Identiteit en merkimago insights.

Scarfforce

Scarfforce maakt op een snelle, leuke, manier inzichtelijk wat persoonlijke drijfveren zijn. In je werk en het legt bloot wat jouw persoonlijke sleutel is tot succes. De Scarfforce methode kan zowel on als offline worden uitgevoerd. De scan is uitgebried en intenationaal gevalideerd op bassi van empirisch onderzoek onder 4.500 personen en kent een  95% bewezen betrouwbaarheid. De methode is internationaal inzetbaar.

LEARN MORE!